به گزارش شبکه اطلاع رسانی طلاو و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا حرکت تلفیقی قیمت خود را به بالای 2300 دلار در جلسه‌ی آسیایی روز پنج‌شنبه ادامه داد.

قیمت امروز طلا و ارز در بازار استانبول

معامله‌گران پیش از انجام شرط‌بندی‌های جهت‌دار جدید، چشم‌انتظار نشانه‌های بیشتری درباره‌ی مسیر کاهش نرخ فدرال رزرو هستند. از این رو، داده‌های کلان کلیدی ایالات متحده - گزارش پیش‌روی تولید ناخالص داخلی سه‌ماهه اول که اواخر امروز منتشر می‌شود و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روز جمعه، در کانون توجه باقی خواهد ماند. این امر نه‌تنها انگیزه‌ی معناداری برای دلار آمریکا ایجاد می‌کند، بلکه نقشی کلیدی در تأثیرگذاری بر پویایی کوتاه‌مدت قیمت دلار آمریکا (USD) نیز دارد.
در این میان، اظهارات تندروانه‌ی اخیر چندین مقام فدرال رزرو حاکی از آن بود که بانک مرکزی عجله‌ای برای کاهش نرخ بهره ندارد.

علاوه بر این، ارقام قوی‌تر تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده، سرمایه‌گذاران را مجبور کرد تا از انتظارات خود در مورد زمان اولین کاهش نرخ تا سپتامبر و همچنین تعداد کاهش نرخ‌ها در سال 2024 بکاهند. جدای از این، فروکش‌کردن نگرانی‌ها در مورد تشدید بحران خاورمیانه همچنان جایگاه پناهگاه امن طلا XAU/USD را محدود می‌کند.

 

محرک‌های روزانه‌ی بازار: قیمت طلا در بحبوحه‌ی انتظارات تندروانه‌ی فدرال رزرو برای به دست آوردن کشش در تلاش است

سرمایه‌گذاران برای شفاف‌سازی در مورد زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو، منتظر اطلاعات کلیدی اقتصادی ایالات متحده هستند که برای دومین روز متوالی در روز پنج‌شنبه، منجر به کاهش قیمت محدودشده در بازه‌ی قیمت طلا خواهد شد.

اولین برآورد یا گزارش پیشرفته‌ی GDP ایالات متحده قرار است اواخر امروز منتشر شود و انتظار می‌رود نشان دهد که بزرگترین اقتصاد جهان در سه ماهه‌ی اول، در مقایسه با 3.4 درصد قبلی، 2.5 درصد رشد سالانه‌ داشته است.

پس از آن، تمرکز بر روی شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو - شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) - در روز جمعه باقی می‌ماند که نقش کلیدی در تعیین مسیر کوتاه‌مدت طلا XAU/USD ایفا خواهد کرد.

قیمت طلا، سکه، دلار، یورو و سایر ارزها و رمزارزها در ۱ اسفند

براساس گزارش اداره سرشماری ایالات متحده در روز چهارشنبه، سفارشات کالاهای بادوام در ماه مارس 2.6 درصد در مقایسه با افزایش 0.7 درصدی اصلاح‌شده در ماه قبل افزایش یافته است، در حالی که سفارشات جدید به استثنای حمل و نقل، 0.2 درصد افزایش را به ثبت رساند.

گذشته از این، داده‌های قوی تورم مصرف‌کننده در ایالات متحده و اظهارات تندروانه‌ی مقامات فدرال رزرو، عوامل تأییدکننده‌ی شرط‌بندی‌هایی هستند که بانک مرکزی چرخه‌ی کاهش نرخ خود را قبل از سپتامبر آغاز نخواهد کرد و از این رو، محدودکردن قیمت فلز بدون بازده را در بر نخواهد داشت.

از سوی دیگر، کاهش نگرانی‌ها پیرامون تشدید بیشتر تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، احساس خطر جهانی را به همراه دارد که به نوبه‌ی خود، باد مخالفی برای فلز گرانبهای امن شناخته می‌شود.

به نظر می‌رسد که گاوهای دلار آمریکا تمایلی به شرط‌بندی تهاجمی ندارند و پیش از انتشار داده‌های کلان کلیدی در حالت تدافعی باقی می‌مانند و از طلا XAU/USD حمایت می‌کنند و از این رو، فعلاً هرگونه روند نزولی معناداری محدود می‌شود.

 

تحلیل تکنیکال: قیمت طلا قبل از شرط‌بندی جدید باید منتظر پذیرش زیر ۲۳۰۰ دلار باشد.

از منظر تکنیکال، هم‌اکنون به نظر می‌رسد که قیمت طلا اگرچه در اوایل این هفته کمی انعطاف‌پذیری در زیر سطح 2300 دلار را به تصویر کشید، اما در سطحی کمتر از سطح فیبوناچی اصلاحی 23.6 درصدی رالی فوریه تا آوریل پذیرفته شده است.

علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه - اگرچه کشش خود را از دست داده‌اند - هنوز در محدوده‌ی مثبت باقی مانده‌اند. از این رو، عاقلانه است که قبل از اینکه برای تمدید عقب‌نشینی اخیر از قله‌ی تاریخی، موضع‌گیری کنیم، منتظر برخی فروش‌های متعاقب در زیر محدوده 2300-2290 دلاری یا فراتر از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای که در روز سه‌شنبه به ثبت رسیده است، باشیم.

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز امروز 97/07/03 - تسنیم

افزون بر آن، سقوط بعدی این پتانسیل را دارد که طلا XAU/USD را به منطقه 2260-2255 دلاری یا فیبوی 38.2 درصدی بکشاند، البته در مسیر حمایت متوسط ​​2225 دلاری و تلاقی 2200-2190 دلار که فیبوی 50 درصدی و میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) را تشکیل می‌دهد.

از طرف دیگر، مقاومت فوری در نزدیکی منطقه 2325 دلار پیش از سقف نوسانی یک شبه، منطقه 2337-2338 دلار، تثبیت شده است. یک حرکت پایدار فراتر از آن می‌تواند به قیمت طلا اجازه دهد تا مانع مربوطه بعدی را در نزدیکی منطقه 2350 الی 2355 دلار آزمایش کند و مسیر صعود خود را به سمت منطقه عرضه 2380 دلاری ادامه دهد. این سطح با رقم گرد 2400 دلاری و اوج تاریخی، در حوالی منطقه 2431 الی 2432 دلار همراه است که اگر از میان برداشته شود، زمینه را برای تمدید انفجار اخیر که در دو ماه گذشته شاهد آن بودیم، فراهم می‌کند.