قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی ثابت خود را در اوایل معاملات روز دوشنبه در بازار اروپا ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی ثابت خود را در اوایل معاملات روز دوشنبه در بازار اروپا ادامه داد و در ساعات گذشته، به پایین‌ترین حد یک هفته‌ی اخیر یعنی حدود 2350 دلار سقوط کرد.

 

بررسی اجمالی بنیادین

قیمت طلا (XAU/USD) روند نزولی ثابت خود را در اوایل معاملات روز دوشنبه در بازار اروپا ادامه داد و به پایین‌ترین حد یک هفته‌ی اخیر یعنی حدود 2350 دلار سقوط کرد. 

گمانه‌زنی‌هایی که در بین فعالان بازار وجود دارد بیان می‌کند که درگیری بین ایران و اسرائیل، باعث سلب اعتماد سرمایه‌گذاران نمی‌شود و این موضوع از لحن کلی مثبت در بازارهای سهام مشهود است.

علاوه بر این، انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را در بحبوحه‌ی تورم فزاینده به تعویق بیندازد، همچنان از روند صعودی اخیر دلار آمریکا (USD) حمایت می‌کند. این امر به نوبه‌ی خود، به عنوان یک عامل کلیدی در جهت دورکردن جریان از فلز گرانبهای امن نقش دارد.

با این حال، با توجه به افزایش انتظارات مبنی بر کاهش نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در سال جاری، کاهش قیمت طلا محدود شده است.

معامله‌گران همچنین ممکن است قبل از انتشار PMI جهانی فلش در روز سه شنبه و داده‌های کلان مهم ایالات متحده - به ترتیب گزارش تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول و شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) در روزهای پنج‌شنبه و جمعه، از شرط‌بندی‌های نزولی تهاجمی خودداری کنند.

این موضوع به نوبه‌ی خود، قبل از موقعیت‌یابی برای هر گونه کاهش اصلاحی معنادار و تأیید این مطلب که طلا (XAU/USD) در کوتاه‌مدت بالاتر رفته، احتیاط لازم را می‌طلبد.

بررسی اجمالی تکنیکال طلا (XAU/USD)

از منظر تکنیکال، حرکت قیمت محدود به محدوده که در یک هفته‌ی گذشته شاهد بودیم، مستلزم تشکیل یک مستطیل در نمودارهای کوتاه‌مدت است. در برابر پس‌زمینه رالی انفجاری اخیر، این موضوع ممکن است همچنان به عنوان مرحله‌ی تثبیت صعودی طبقه‌بندی شود.

علاوه بر این، نوسانگرهای نمودار روزانه از قلمروی اشباع خرید عقب‌نشینی کرده‌اند و این به وضوح بیان می‌کند که مسیر کمترین مقاومت برای قیمت طلا به سمت صعود است.

با این اوصاف، گاوها ممکن است ترجیح دهند قبل از آنکه برای هر گونه سود بیشتر، موقعیت‌یابی کنند، منتظر قدرت پایدار و پذیرش سطحی بالای 2400 دلار باشند.

از طرف دیگر، مرز پایینی محدوده فوق، در حدود 2364-2363 دلار، احتمالاً حامی روند نزولی فوری است و به عنوان یک نقطه محوری کلیدی عمل می‌کند.

شکست در زیر این سطح می‌تواند باعث فروش فنی شود و قیمت طلا را در مسیر رسیدن به رقم گرد 2,300 دلار، به سمت منطقه 2,325-2,322 دلار هدایت کند.